Bara lite uppdatering…

Jag har egentligen inget speciellt att skriva om, men det är så tråkigt att se rubriken “Sitter här och gråter” på alla blogglistor. Man kan ju tro att jag inte gör annat än sitter och bölar över David Bowies frånfälle – och inte bara hans, nu har de gjort strömhopp på sistone ta mig sjutton.

Nåväl, vi ska alla den vägen vandra minsann och ibland funderar jag på vilken lott jag drog i det här lotteriet som kallas livet. Kommer mitt liv att bli långt eller kort? Det vet vi inte, och tur är väl det. Desto viktigare att göra det bästa av de dagar vi har, tänker jag. Att ta tillvara på guldkornen som finns överallt omkring oss om vi bara gitter lyfta blicken och se dem.

Igår när jag gick till bilen satt det en liten fågel och kvittrade minsann i den 10-gradiga kylan. Det där karakteristiska tjirpandet från en modig talgoxe, det ljud som min pappa brukade kalla för cykelpumpen och som signalerar att det finns en vår nånstans där framme. Det gör det faktiskt. Och visst är det ljust längre på eftermiddagarna nu, ända till framåt halv 5 och bara det gör allting lite lättare.

Mera då? Australian Open har startat och det är alltid kul att se bra och spännande tennismatcher. Sambon och jag bänkar oss i soffan och håller på våra favoriter, framför allt Andy Murray då, i sann brittisk anda. Ska väl erkänna att jag sitter och letar restresor också… Och försöker komma igång med romanskrivandet. Tills på söndag måste jag ha ett kapitel klart och det känns som att ta sig över ett mindre berg just nu. Vet inte riktigt vart jag har förlagt min inspiration. Håhåjaja…

topp_talgoxe_gunilla_falk   En talgoxe från natursidan.se

 

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Bara lite uppdatering…

  1. Johan Gunnbäck says:

    Jaha du Tullen, mitt förslag är att du fortsätter att fördjupa dig och gotta runt bland restresor (sista minuten). För plötsligt händer det som bekant!
    Varma kramen!

Leave a Reply

