Den långa färden…

Nu är vi tillbaka efter vår tripp västerut. Vi åkte i torsdags, bilade till Värmland och besökte holländska syrran. Jättetrevligt att ses, god mat och samspråk vid brasan. DSCN3957

Dagen därpå for vi vidare till Oslo. Sambon körde och jag navigerade oss in i den kanske inte så jättestora , men ändå tillräckligt förvirrande staden eftersom vi aldrig varit där. Fram kom vi emellertid, och hittade både vårt hotell och yngste sonens adress. png8

Äldste sonen mötte upp och tog oss på en tvåtimmars guidning runt Oslo, och efteråt blev det mat på en trevlig pub. Sambon och jag lyckades somna vid 3-tiden efter att diskot som låg nära hotellet äntligen stängde av dunka-dunka-musiken (med betoning på just “dunka”) och nästa dag gick vi först runt lite på stan, fikade hemma hos äldste sonen med flickvän och packade sedan in yngste sonen och alla hans saker och for hemåt. 4568819_867124

Efter sju timmars körning i snöoväder och moddiga vägar kom vi äntligen fram, lagom möra och trötta. Vi avverkade ungefär 100 mil på de här tre intensiva dagarna, och att säga att vi somnade ovaggade igår kväll är ingen underdrift.

snovader2-jpg

Idag går vi på halvfart. Sambon och jag deppar lite över att Andy Murrey förlorade tennisfinalen i Australien Open. Yngste sonen packar upp och försöker vänja sig vid tanken att Oslo är ett avslutat kapitel för honom. Tack snälla alla goda makter att vi kom hem ordentligt, att bilen höll och att allt gick så bra. Välkommen hem, sonen!

DSCN4534

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Den långa färden…

  1. frokenblund says:

    hej fina Carina, nu är jag här igen och läser ikapp, det var alldeles för länge sen med tanke på alla fina kommentarer du lämnar hos mig, men jag har tappat det där med att läsa andras bloggar och kanske sitter det ihop med utmattningen och att man blir ganska självcentrerad i det här jag går igenom?
    det är iallafall alltid så härligt att hamna här, och läsa om det du har för dig, och så himla spännande att läsa om er tredagarstripp med fin last hem 🙂 och era företag, för det har jag varit jättenyfiken på.
    jag känner mer och mer att vi borde ses, du, jag o annica. det vore så himla mysigt…kan vi inte förvänta oss det av 2015?
    och sen vill jag tacka dig extra för detta, så himla viktiga fina bra vettiga smarta rader, som jag numer lägger extra nära hjärtat och tänker försöka läsa så ofta jag bara kan:
    Gräv där du står. Sök i det inre istället för i det yttre. Om du uppfattar en brist på själslighet och kärlek – visa själslighet och kärlek. Fyll på med ljus genom att meditera och vara i naturen. Kom ihåg vem du är – ett andens barn, en själslig varelse. Försök inte vara någonting som du inte är. Bemöt det negativa med positivitet, hat och rädsla med kärlek, mörker med ljus, sorg med medkänsla. Skänk världen och människorna din medkänsla och ditt ljus, mer kan du inte göra. Du kan bara förändra dig själv och ditt tänkande, ingen annan. Och det är gott nog. När det gäller din framtid; ha ett öppet sinne och vänta in rätt ögonblick. Allting kommer att falla på plats när det är dags. Det kommer att visa sig åt vilket håll du ska gå. Du är omhändertagen och din väg är utstakad. Förändringar sker snabbt och enkelt när tiden är inne. Var inte rädd. Allt är precis som det ska. Allt är väl. Allt är väl.

    stor kram och tack hundra!

  2. carinakinna says:

    Tack själv Eva för alla snälla o fina ord. Jag är så glad att det går åt rätt håll för dig, och det är klart att vi ska ses!
    Kram!!

Leave a Reply

