Plötsligt händer det….

Vi har sålt gården. Punkt. Så är det, så blev det. Och fort gick det…

Så konstigt det är. Först händer ingenting, och ingenting och ingenting. Och sen bara rasslade det till. Vi har legat ute på hemnet ett tag igen, fast vi sa att vi skulle bo kvar ett par år till. Vi insåg att vi är förfärligt trötta på gräsklippning och allehanda praktiska bekymmer, och sugna på att se och uppleva lite andra saker i livet. I lördags kom ett par hit för att kika lite, bara åka förbi och se hur det såg ut. Vi pratade med dem och de fick titta in i stallet men inte i huset för vi hade inte städat. På måndag morgon ringde de till mäklaren och lade ett bud, utan att ens ha varit inne i huset. De bara älskade vår gård, blev handlöst förälskade. Precis sådär som man vill att det ska vara.

På onsdagen skrev vi kontrakt och på torsdagen var vi och tittade på en lägenhet som mäklaren råkade ha ledig. Och som vi blev mäkta förtjusta i. Så den 1 september blir vi stadsbor och Camilla och Anders flyttar in här på Onstorp med sina hästar, hundar och höns.

Och hur känns det då, kanske nån undrar? Det känns BRA! Spännande, roligt, overkligt, lite läskigt men spännande, spännande, spännande. Nu vänder vi blad och fortsätter framåt. Det blir kalas, tror jag!

DSCN2143

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

10 Responses to Plötsligt händer det….

  1. Marie i Skåne says:

    Oj! Vad roligt och spännande. Kul att allt bara ordnade sig såhär.

  2. Miafia says:

    Fy sjutton så roligt!! Nu har ni ett annat härligt liv framför er. Så fort det gick när väl rätt köpare dök upp, bra de. Jag hoppas verkligen att ni ska trivas med er nya tillvaro som stadsbor sedan. Det gör jag/vi hehe. Radhuset är kanon!! Det finns o pyssla med här, men i lagoma mått. Me lajk!! Åh fritid fhar vi fortfarande efter drygt ett år efter flytten. Far hit o dit o bara njuter. Bara att stänga dörren o låsa o schwiiiiisch iväg! Wonderbart!! Mannen jobbar ju bara ett dygn i veckan o var tredje söndag så yes freetime indeed! Hoppas ni får det lika gött!! Åh så spännande det ska bli o få läsa om denna resa!!

    Kramelikraaaam / Miafia =0)

  3. Starkt! Grattis 🙂

  4. Johan Gunnbäck says:

    Unberbar lösning, näst intill otrolig! Är det några blandade känslor? Varthän skall ni flytta? Alla lika nöjda o glada i familjen? Många frågor men jag är nyfiken. Kramar!

  5. enaningomyoga says:

    Wow Carina! Det låter så rätt när jag läser dina rader. Både för er och de som köpt ert hus. Lycka till och tänk att allt löser sig. Kramar!

Leave a Reply

