Det är bättre nu…;)

Tänkte jag skulle tala om att humöret är bättre nu. Det blev bättre redan i går när vi åkte in till stan igen. Den här gången besökte vi tre loppisar och två gallerier, plus Design Expo på Passagen; en massa unga designers som ställde ut sina alster, både kläder, smycken och inredning. Kul och stimulerande med all denna kreativitet. Sambon fastnade bl.a.  i samtal med en ung kvinna från Iran som hade gjort förslag till utsmyckning av fasaden på Lambohovs kyrka. Under tiden hann jag gå två varv runt hela utställningen…. Han gillar att prata, min sambo.

Igår fick vi se något här hemma som gladde oss. Kommer ni ihåg skabbräven jag berättade om för ett tag sen? Den var ju en av två rävar som lekte i vår trädgård i somras. Lyckligtvis blev den skjuten strax efter blogginlägget, stackarn. Vi har undrat vad som hänt med den andra, men igår kom den glatt travande genom trädgården med huvudet högt och munnen full av död kråka. Päls och svans var i perfekt skick, så den har i alla fall klarat sig från skabben. Så bra.

Idag har solen lyst med värme och då har jag svårt att vara inne. Jag åkte till stallet och hälsade på Caritsa. Medicinkuren är slut, och benet var lite mer svullet och lite mer ont. Får se om det kanske behövs mer medicin. Jag gick en liten promenad med henne för jag tänker att det nog är bra att få igång cirkulation och rörelse i benet, men det är fortfarande jäkligt halt så vi fick ta det väldigt försiktigt.

På vägen hem svängde jag in i skogen och satte mig på en sten i solskenet och lyssnade på fåglarna. Så himla underbart. Och sambon och jag gick en inventeringsrunda i bodar och trädgård och tittat på vad som behöver göras framöver. Det blev en ganska lång lista, men vi får vänta tills snön är borta och det är lite varmare. Nöjda med vårt värv gick vi in och satte oss i soffan igen. Denna sköna soffa! Och nu tänker jag skriva vidare på “romanen”.DSCN3330

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

