Ett kärt återseende…

I morse kom de – paret som i säkert tio år har valt att tillbringa sina somrar på vår lilla gård. Som vanligt kom hon först, ledde vägen i full fart, och mannen strax bakom henne. Det är alltid så roligt att se dem, för oss har det blivit ett kärt vårtecken. Och även om vi sällan ser till dem under deras vistelse hos oss, blir vi alltid lika glada de få gånger våra vägar möts.

I vanliga fall brukar det vara mer vårlikt när de anländer, men de får väl göra som vi andra får i år; bita ihop och vänta. Förr eller senare måste det ju ändå bli varmt och snöfritt, eller? Jag fick faktiskt tårar i ögonen när jag såg dem i morse. Det är så rörande att de hittar vägen just till oss varje år. Och jag läste på internet att gräsänder kan bli över trettio år och att de håller ihop hela livet.

img_4976

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to Ett kärt återseende…

  1. Lisa says:

    Vilket härligt vårtecken i snöeländet 😀

  2. Marie says:

    Vad gulligt! Vi har också ett andpar där jag bor som också dykt upp, fast i år har dom utökats med en hanne till….?! Jag bor mitt i en stad men här är en liten park och där håller dom till, jag blev också glad när jag såg dom!

Leave a Reply

