Vad händer, vad händer?

Tja, inte så särskilt mycket, ärligt talat. Det känns som om vintern har kommit in i det där “det-här-kommer-att-pågå-för-evigt”-stadiet. Fram till nu har det känts rätt okej, vår semesterresa utgjorde ju ett behagligt avbrott. Men nu, som sagt, känns det grått och segt. Som om livet går på sparlåga.

Jag sitter och gör bokföring idag, vilket jag ju tycker är en rätt behaglig sysselsättning. Bra musik på Spotify, siffror som ska matas in och bara ett sätt är det rätta, lugnt och skönt. Senare idag är det dags för skrivarcirkeln, vilket känns som ett välkommet avbrott till den grå vardagen. Om jag fick till nån text till sist? Ja, men det var som att föda barn och blev bara två sidor. Sent skickade jag in det också. Jag hade ett allvarligt samtal med mig själv häromdagen och kom fram till att om jag nånsin ska avsluta det här jätteprojektet, så måste jag börja ta skrivandet mer på allvar. Inte bara skriva för cirkelns skull utan för min egen. Om inte jag tar mig själv och mitt skrivande på allvar, vem ska då göra det?

Yngste sonen bor fortfarande i M’s lägenhet. Igår var vi där och fikade, sambon och jag. Det var så mysigt och det märks att han trivs med att bo själv. Tror jag det! Ingen mor och far som ställer tusen frågor och lägger sig i allting. Nästa vecka kommer han hem igen med sitt pick och pack. Just när jag äntligen lärt mig att koka lagom mycket pasta!

Vi tittar på en suveränt bra serie som går mån-tors i tv4 “The missing” med  James Nesbitt i huvudrollen som en far som tappar bort sin lille son under en semesterresa. Påminner mycket om den sanna berättelsen om Madeleine McCann som försvann i Portugal 2007. Jätteotäckt och välspelat om (förmodligen) pedofili. James Nesbitt är såå bra. Se den gärna om du har möjlighet. Den finns på tv4play.

7217475-low_res-the-missing-e1414508645823

 

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Vad händer, vad händer?

  1. Pernilla/I will not keep calm says:

    Jag VISSTE att det var en serie som jag hade missat! Det är ju den. Ska ändras på!

  2. enaningomyoga says:

    Nu gick du mig också att se den!! Så bra, kuslig och verklighetstrogen. “Bara” fyra avsnitt kvar…

Leave a Reply

