En väldigt trött världsmästare…

Kan meddela att jag är frekkin världsmästare på patiensen Free Cell. Däremot kan jag inte riktigt förklara varför jag sitter och lägger denna förb—e patiens gång på gång istället för att skriva på min roman vilket var meningen med den här kvällen….

Så trött jag blir på mig själv.

index

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

14 Responses to En väldigt trött världsmästare…

  1. Comsi Comsa says:

    Gissar att du tar sats innan skrivandet sätter igång för fullt. 😉

    Kramen ❤

  2. marika says:

    Hög igenkänning på detta!!! Jag spelar hellre wordfeud med min moster och jagar färgade bollar på nåt onödigt häxspel än jag tar tag i min skrivning. Blir också så trött på mig själv. Kram

  3. enaningomyoga says:

    Haha, som jag spelat Candy Crush, jag var uppe på nivå långt över 1000 när jag slängde spelet. Blev nästan förvånad själv. Men det är ett sätt att pausa sig själv som jag ser det. Du får boka in romantid i din almanacka tror jag 🙂 Kram!

  4. Pernilla/I will not keep calm says:

    En av få patienser jag kan. Lägger den irl ibland.

  5. Min tonårstid innehöll mängder av timmar av den där patiensen irl. Framförallt för att fördriva tiden när vi var i vår tråååhåkiga stuga uppe i Lappland. “Här finns inget att gööhöra” suckade jag då.

    Jag tror att du kommer att ha ett bättre fokus, nu när du har processat patiensflykten med ett blogginlägg. Det är vad som brukar ske med mig, när jag skriver av mig om något som skaver…
    Önskar dig en skön fredag!
    Kram!

  6. Aaahh! Freecell var under senare år mitt nummer 1 studieflyktsmedel när jag skulle skriva på min avhandling! Men Freecell är ju faktiskt en hjärngymnastiserande patiens – eftersom du ser alla korten tränar du din förmåga att se sammanhang, planera och tänka logiskt. Jag är helt övertygad om att det är ett sätt att bearbeta sitt skrivande… 😉 😀

Leave a Reply

