På Östgötaslätten intet nytt…

… förutom en sak; sambon och jag har blivit barnlösa/-fria. Reservsonen M har åkt till Thailand i sex veckor och yngste sonen har flyttat in i hans lägenhet. Så här går sambon och jag och tittar in i hans tomma rum, glömmer bort oss och kokar jättemycket för mycket pasta, blir själaglada när han kommer hem till oss och hälsar på och är så där allmänt hönsiga och fjantiga som föräldrar gärna blir. Eller hur? För det är väl inte bara vi…?!(Ska du inte ha en halsduk på dig? Har du nåt att äta där i lägenheten? Känner du dig ensam får du komma hem, förstås, osv. osv.)

Så, förutom att koka för mycket spaghetti så sitter jag med en översättning (förstås, vart ska sleven vara om inte i grytan) och sambon suckar och tittar ut genom fönstret i förhoppning om att våren kanske har kommit. Vi längtar fortfarande tillbaka till solen och värmen.

Skrivarcirkeln börjar igen på torsdag och jag har inte hunnit/orkat skriva nånting på min roman. Semestern, julen, äldste sonens besök och översättningen kom i vägen. Det är ju för bedrövligt, men nu har det gått så lång tid sen jag skrev sist att jag alldeles har tappat kontakten med texten. Bara att ta nya tag sen när översättningen är klar.

Igår kväll var vi med kompisar och såg en suveränt bra film: “Louder than bombs” av den norska regissören Joachim Trier, med bl.a. Isabelle Huppert och Gabriel Byrne. Helt fantastisk, se den! Lågmäld, laddad, fin, insiktsfull… Efteråt var vi på Bishop’s allihop och åt och pratade om filmen. Paret som satt vid bordet bredvid lutade sig fram efter en stund och sa:
“Ursäkta, men vad är det för film ni har varit och sett? Den verkar så fantastisk så vi måste nog också gå och se den.”

images

 

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to På Östgötaslätten intet nytt…

  1. Marika says:

    Hej, från en annan hönsmamma! Jag sa till min systerson att han minsann fick köpa tandborstar till mina snorisar när de skulle sova över hos honom. Mannen skrattade högt att ” det tror du väl inte att en snart tjugo årig ensamboende kille gör???” Men det gjorde han, gullisen! Och nu blev jag nyfiken på filmen också…Kram på det!

  2. Pernilla/I will not keep calm says:

    Tack för filmtips! Kul att bordsgrannarna frågade 🙂

    Och barnen ja. JAG FÖRSTÅR DIG. Som du vet :p

  3. carinakinna says:

    Ja, se den om du kan. Den är jättefin!
    Kram!

Leave a Reply

