Det där 2015…

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut? Genomdrev du någon stor förändring?

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas? 

Vilka länder besökte du?

Bästa köpet?

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016?

Vad önskar du att du gjort mer?

Vad önskar du att du gjort mindre? 

Största musikaliska upptäckten?

Vad var din största framgång på jobbet 2015?

Största framgång på det privata planet?

Största misstaget?

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Vad spenderade du mest pengar på?

Något du önskade dig och fick?

Något du önskade dig och inte fick?

Vad gjorde du på din födelsedag 2015?

Vad fick dig att må bra?

Vem saknade du? 

Mest stolt över?

Vad har gjort dig mest ledsen?

Högsta önskan just nu?

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?

De här frågorna – som jag för övrigt lånat från Vimmelmammans blogg – hade jag tänkt använda för ett ambitiöst inlägg om 2015, men vet ni att jag struntar i det. Jag konstaterar bara att 2015 var ett ganska trist o jobbigt år med sambons sjukdomar, för mycket jobb, läget i världen med IS, Paris och alla stackars flyktingar, SD:s framfart och idioter som bränner asylboenden, så jag lägger det året till handlingarna och väljer att se framåt istället.

Ett nytt år med nya möjligheter, almanackans blad ligger än så länge tomma och rena. Vägen går framåt. Vad väntar? En av frågorna ovan väckte funderingar i mig; “Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?” Nej, det gjorde jag inte. Jag inser att jag sällan gör något jag aldrig gjort förut, utan håller mig inom min komfortzon. Borde jag kanske ändra på det? Våga göra något som sticker ut? Och i så fall vad?

vacker-natur_71189805

 

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

