Nu då, äntligen!

Äntligen 1: Att få sätta upp adventsstakar och -stjärnor. Jag älskar den här tiden på året när alla fönster och balkonger överallt formligen exploderar i ljus. Och som vi behöver extra ljus i år. Jag önskar att alla de som tvingats lämna sina hem för en oviss framtid också får se ljus och känna hopp.

Äntligen 2: Vi har bokat en resa till Kanarieöarna! Kommer ni ihåg att jag var på en prinsessresa i maj tillsammans med holländska syrran? Och att jag lovade sambon att han o jag också skulle resa? På den vägen har det varit; först var det sommar med jätteöversättning och sambons bältros rond 2 med tillhörande nervklåda som höll i sig ända in på hösten. Efter det kom jättetranskriberingsjobbet. När det är klart, sa vi, då åker vi! Men icke sa Nicke, eftersom sambon lyckades med konststycket att knäcka till ett revben (Papphammar, ni vet). Det är inte läge alls för någon resa när man knappt kan vända sig i sängen.
Men nu då! Nu har vi bokat och om ett tag ger vi oss iväg. Yngste sonen får följa med, förstås.
Vad sambon gör just nu? Letar hysteriskt efter sitt pass, förstås. Vad annars?

LPAGREE1025_1_13   Vårt hotell

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

8 Responses to Nu då, äntligen!

  1. vimzet says:

    Hoppas ni får en härlig resa!!
    Kram!

  2. enaningomyoga says:

    Så skönt för er att få åka iväg! Och jag älskar också advent med alla ljus även om det är för varmt just nu (8+)

  3. Marika says:

    å härligt! Ha en underbar resa och självklart hittar sambon passet. Kram

  4. Så härligt med lite värme och sol!

Leave a Reply

