När män talar med män…

En ung, manlig vän till familjen har problem med kärleken och kommer till oss och lägger upp sitt hjärta på bordet. Jag bidrar med det jag kan och drar mig sen tillbaka, och hör sedan med ett öra hur yngste sonen, som vid 21 års ålder är klok som en bok, och min sambo talar med vår vän. Och jag får tårar i ögonen när jag hör deras ord, hur de sträcker ut  händerna till varandra och utbyter erfarenheter.
“But don’t you think that you, like all men…”, säger sambon.
” There is no logic in things like this”, säger yngste sonen. “It’s just annoying.”

Och jag drar mig undan och låter män tala med män, och jag får faktiskt tårar i ögonen. Det är fint, vackert rent av. När fasaderna faller och vi vågar mötas som människor. Hjärta mot hjärta.

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to När män talar med män…

  1. annika says:

    Hjärta hjärta.

Leave a Reply

