Det är väl konstigt…

Idag vaknade jag med värsta inspirationen för att bygga ett eget växthus. Inte så himla realistiskt när man bor i en trerumslägenhet mitt inne i stan, jag vet. Var kom den lusten ifrån helt plötsligt? Jag satte mig att googla och hittade mer inspiration; tegel längst ner, trästomme och så gamla, vackra fönster.

377963-bygga-orangeriART-6-JLIvaxthus5_626757agavel-host

Och sen måste man ju inreda fint, förstås och odla en massa spännande, vackra växter.

297742_85387Päls_växthusetVäxthus Humlebo Inredning Trädgård Uppsala_scaled_FULL

Alla bilderna har jag lånat från google

Jag förmodar att det här rycket kommer sig av vindruvorna på balkongen. När vi bodde på landet och hade en jätteträdgård, lyckades jag aldrig få till det där med vare sig odlingar eller växthus. Det fanns helt enkelt varken tid eller ork över. Men nu, nu formligen kliar det i fingrarna.

Kanske går det över snart, eller så får vi väl skaffa en sommarstuga eller nåt, för en sak är säker; det går inte att klämma in ett växthus i lägenheten, hur gärna jag än skulle vilja 😉

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Det är väl konstigt…

  1. enaningomyoga says:

    Så är det nog, inspirationen kommer när det finns utrymme i livet eller när längtan blir för stor. Jag odlar ingenting idag men när vi bara bodde här på somrarna gjorde jag det jämt! Fina bilder du hittat, blev lite sugen jag också 😉

Leave a Reply

