Blandade intryck från dagen som gått…

Nämen va f….
Tappar en gammal plomb vilket resulterar i ett avgrundshål i tanden. Aj,aj,aj.

Glad överraskning 1
Ringer Folktandvården och får en tid samma dag!

Småkul
I väntrummet sitter två småkillar och surfar i pappas mobil medan pappa sitter bredvid och läser Kalle Anka.

Ombytta roller
Tandsköterskan visar sig vara en gammal massagekund!

En stilla fråga
Var höll alla vänliga, pedagogiska, försiktiga tandläkare hus när man var liten???

Läskigt
Två (2) stora (jättestora) bedövningssprutor. Aj,aj,aj.

Tröst för själen
I radion som står på i behandlingsrummet läser Astrid Lindgren ur en av sina böcker. Vilken hör jag inte för borren väsnas så pass, men bara att lyssna till hennes underbara sagoröst är som balsam för själen.

Glad överraskning 2
Det kostade “bara” 810:- och inte långt över 1000:- som jag hade fruktat.

Tacksamhet
Glad att tandläkare finns. När mamma växte upp var det smeden, hovtången och en skvätt brännvin som gällde.

En stilla förhoppning
Att det räckte med den här lagningen och att tandläkarens farhågor om eventuell rotfyllning eller utdragning kommer på skam.

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Blandade intryck från dagen som gått…

  1. enaningomyoga says:

    Du slipper säkert rotfyllning och det låter som det ändå gick hyfsat bra!

Leave a Reply

