Bra dagar…

I måndags mejlade jag iväg översättningen så nu känner jag mig fri. Så skönt. Det var soligt och varmt, så yngste sonen och jag åkte iväg och badade. Efteråt gick vi i skogen och betade skogshallon och blåbär. Sambon var hemma och tog det lugnt. Han har äntligen börjat må bättre, en del klåda finns fortfarande kvar men det går åt rätt håll och det känns alldeles underbart.

Idag packade vi ihop min krånglande dator och for till en av yngste sonens kompisar som är en datorguru. Han tog den under sina vingars skugga medan jag och sambon gick på promenad. Vi hittade ett paradis utmed Göta Kanal där vi lade oss på en brygga med fötterna i vattnet ända tills yngste sonen ringde och sa att datorn var klar.

Så nu funkar datorn, översättningen är klar, sambon mår bättre, det är skönt ute. Som min mamma brukade säga: “Det går upp och ner på livets randiga bastumatta…”

41206

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to Bra dagar…

  1. Johan Gunnbäck says:

    Mamma var klok! Kramar!

  2. Skön läsning! Gäller att försöka komma ihåg att de bra dagarna kommer, när man är i de dåliga.

  3. Fru Fransson says:

    “Livets randiga bastumatta…”
    Vilket fantastiskt bra uttryck! ☺

Leave a Reply

