En snabb uppdatering…

Sommarvärme – ja, så kom den då och nu fick vi så vi tiger. Jösses, vilken värme. Men kvällarna är underbara. I går kväll var sambon, yngste sonen och jag i stadens stora park och hade picknick.

Arbete – Ja, verkligen. Kommer någon ihåg att jag för ett tag sedan brottades med en översättning om skogsmaskiner? Nu har samma företag återkommit med en 100-sidig manual till en flishuggmaskin som ska översättas till svenska. Man får vara tacksam och glad över att kunderna återkommer, då kan jag ju inte vara helt rudis på teknisk engelska. Men ändå… Nåväl, bara att spotta i nävarna och köra på. Sambon har också en översättning att göra åt museet så vi sitter på varsin sida om köksbordet och jobbar, vilket är ganska trevligt.

Semester – Nja. Det är ju det där med att vara egenföretagare. I tidningen stod häromdagen att de allra flesta småföretagare aldrig eller väldigt sällan tar ut någon längre semester. Man har varken råd, tid eller möjlighet. Och så är det minsann. Förra sommarens långa värmebölja som innebar att i princip ingen längtade efter massage, gjorde att jag fick några veckors mer eller mindre ofrivillig semester, och himmel så skönt det var. Det var många, många år sedan jag hade mer än någon veckas sammanhängande ledighet. Vi får väl se hur det blir i år, men om inte annat har jag ju den kära flishuggen som håller mig sysselsatt.

Att se fram emot – Lördagskvällens dejt med kompisar för öldrickning på uteservering på Stora Torget, nästa veckas konsert med Paul McCartney,  äldste sonens och hans flickväns besök nästa helg , att vi förhoppningsvis kommer iväg till Oslo i slutet av juli och att det snart blir badvarmt i sjöarna (Mvh Badkrukan 😉 )

flishugg Nyss nämnda flishugg…

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

