Stickuppdatering och det här med planering…

Ja, så fick jag till sist mitt garn men inte var det så jäkla lätt att sticka denna lilla topp som jag hade trott. Jag körde genast fast och det blev fel… suck. Nu måste jag (min vana trogen) försöka lösa problemet själv innan jag tar skeden i vacker hand och travar upp till garnaffären igen och ber om hjälp.

För övrigt sitter jag med momsdeklarationerna idag. Ja, idag – flera dagar för tidigt eftersom sambon, yngste sonen och jag ska upp till Stockholm på lite sightseeing på torsdag. Det är ju det där med planering som man (läs jag) brukade tycka var höjden av tråkighet, men som man (jag, igen) har varit tvungen att acceptera. Livet blir lättare om man planerar, det är bara så. I mitt gamla liv skulle jag ha suttit med momsen onsdag natt och varit hysterisk och superstressad. Nu sitter jag här idag, hur avslappnad och cool som helst 😉

Vi försöker också planera upp sommaren lite grann. Jag är verkligen urdålig på att planera framåt. Det är svårt nog att handla mat för flera dagar framåt. Min hjärna funkar liksom bara här och nu, och möjligtvis i morgon men absolut inte längre fram. Problemet då är att sommaren tenderar att bara rinna iväg i ett jaså. Rätt som det är är det slutet på augusti och inget av det där jag tänkte och ville har blivit av. Så i år blir det andra bullar, minsann. Redan nu är ett Stockholmsbesök inplanerat med kompisar den 9 juli. Vi ska på Paul McCartneys konsert! Jag ska absolut medge att det inte skulle ha blivit verklighet om inte kompisarna hade beställt biljetterna, men i alla fall.

Sedan ska vi till Oslo och hälsa på äldste sonen och hans flickvän några dagar. Dessutom håller jag på och riggar för en roadtrip i England, men vi får väl se om den blir av. En sak har jag dock lärt mig; bokar man inte så händer det inte. Och det är en underbar känsla att ha någonting inbokat att se fram emot istället för att bara låta dagarna gå. Det lärde jag mig av prinsessresan, minsann.

Så ni ser; det är aldrig för sent att lära gamla hundar sitta. Kanske blir jag så småningom en sådan som redan på sommaren vet hur nyår kommer att firas, och som på vintern bokar in sommarresan (även om jag får lite frossbrytningar vid tanken).

personlig-almanacka

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Stickuppdatering och det här med planering…

  1. Och jag vill planera allt och blir trött på mig själv för det. Så olika det kan vara. Lagom är nog bäst, tror jag. Vi får jobba på det, från varsitt håll 🙂

  2. Baraanna says:

    Vad skönt att höra att du med har svårt för att planera, eller hade kanske jag ska säga. Jag tycker det är så tråkigt med för mycket planering men visst underlättar det en del. Önskar jag var lite bättre på det faktiskt men på något sätt får jag ihop det i alla fall…
    Kram

Leave a Reply

