Lägesrapport…

Önskar att jag kunde säga att sambon är frisk och skuttar omkring som en liten kalv på grönbete, men tyvärr så ligger han fortfarande mest och har ont. Vi vet inte om det är av influensan, bältrosen eller både och. Aptiten är obefintlig och min älskling börjar se ut som ett litet spöke. Bältrosen har varat i tre veckor nu och influensan fyller två veckor idag, och det finns väl hopp om en någorlunda snar förbättring, hoppas vi.

Jag saknar de där små grejorna, ni vet. Promenaderna, fika tillsammans, äta nåt gott, ett glas vin tillsammans. Ja, allt det där som man så lättvindigt tar för givet. Nåväl, ikväll svirar yngste sonen och jag med lite vin i alla fall, för det är ju ändå fredag och vi är klara med den första delen av det stora skrivuppdraget, och det är nåt att fira minsann. Sambon nöjer sig med att sniffa lite på mitt glas, det räcker för honom.

Något roligt väntar framöver; en prinsessresa minsann. Någon minns kanske min holländska syrra som bor i Värmland? Hon ska köra hem en bil från Holland till Sverige och vill inte åka själv, så den 12 maj flyger jag till Amsterdam. Vi ska bo två nätter på hotell där och sedan kör vi till Kiel och tar färjan till Göteborg. Därifrån tar jag tåget hem. Och det lär bli en prinsessresa, jag lovar. Den holländska systern är av det generösa slaget. Sambon suckar nånting om att det är jag verkligen värd, men är det inte lite, lite orättvist…. Jag tröstar honom med att när han är frisk ska vi åka på vår alldeles egen prins- och prinsessresa, så det så.

prinsessa

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Lägesrapport…

  1. vimzet says:

    Men stackars sambon!!!

    Åh, vilken härlig resa du har framför dig!! Flamsa och skratta och bara njuta av livet!!

    Hälsa sambon och ha en trevlig helg! ❤

Leave a Reply

