Hallå…?

Jag har funderat på varför det inte är lika roligt att blogga längre, och jag tycker mig ha kommit på några saker. Dels lever vi ju ett annat sorts liv nu där det kanske inte händer så där jättemycket att blogga om. Ingen direkt dramatik, inga rävungar i trädgården eller hästar på rymmen. Men det är inte bara det utan dels en känsla av att inte vilja vara så jätteöppen med mig själv och mina funderingar längre och dels är det lite tråkigt att så sällan få några kommentarer. Och kanske är det därför jag inte vill vara lika “öppen” längre, eftersom jag så sällan får någon feedback.

Jag uppskattar dialoger, och i några av de bloggar jag själv läser blir det i stort sett alltid ett kommentarsutbyte mellan oss läsare och bloggskrivaren. Och det är i meningsutbyte och samvaro med andra som det händer saker, tycker jag. Det är då insikterna infinner sig, tankar och teorier får näring och bekräftelse och man känner sig berikad.

Det känns skönt att ha kommit på det här. Och så får jag fundera på om det ändå känns värdefullt att fortsätta blogga.

DSCN4024  Det var på den tiden det begav sig…

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to Hallå…?

  1. Baraanna says:

    Ja dialogen är ju det roliga med bloggen, hade jag inte det så skulle jag sluta skriva.
    Ja du en liten sommarstuga skulle väl passa er? Det tycker jag låter som en bra ide faktiskt, lite lagom pyssel ju.
    Vet du vad jag har planer på nu då? Jo, starta ett hundpensionat! Har drömt om det länge och här finns möjligheter till det, så nu är vi på g med att skicka in ritning till länsstyrelsen. Spännande!

    Kram!

    • carinakinna says:

      Just det – dialog istället för monolog, så otroligt mer givande.
      Ett hundpensionat! Så himla kul och spännande. Det är så fascinerande det där med när drömmar plötsligt kan bli verklighet därför att man ändrat de yttre förutsättningarna. Lyckat till!
      Kram!

  2. enaningomyoga says:

    Älskar dialogen men kan se hur jag har fler läsare idag än för ett år sedan men färre kommentarer. Jag tror helt enkelt att det handlar om att många läser i sin telefon och många gånger krånglar det med att kommentera. En teori men det kan vara så. För min del går bloggandet upp och ner. Själv har jag inga problem med att vara öppen men som du säger då vill man ha respons på det. Du kommenterar alltid så fint!

  3. Camilla says:

    Åh, jag är sämst på att kommentera! Läser, funderar och har återupptagit det egna bloggandet, men hittar inte riktigt orden med mening i när jag ska kommentera… /Camilla

Leave a Reply

