Uppdatering…

Fortfarande känns allting lite sådär. Sambon är riktigt krasslig. Nu är det inte bara bältros minsann utan en gruvsam influensa ovanpå det. Tjoho, typ. Eller inte…

Jag formulerade ett helt fantastiskt nästa kapitel på min roman i huvudet härom natten men det är fullkomligt omöjligt att få ner det i datorn. En av mina kunder målar akvarell, och hon sa häromdagen att hon ibland kommer in i en fas då hon nästan inte vågar närma sig den tavla hon håller på med för det känns som om hon kommer att förstöra den, och lite så känner jag också nu. Det känns som ett berg att sätta igång med nästa kapitel, och jag vet inte vad som är på tok men det är jäkligt irriterande. Till förra gången på skrivarcirkeln kom jag undan med att ta med ett gammalt omredigerat kapitel, men till nästa gång bara måste det vara något nytt. Suck…

Lika segt känns det att skriva här i bloggen. Jag läser andras bloggar och lyckas formulera fina kommentarer där, men här känns det som om jag typ ristar in kantiga ord i en sten med hjälp av klumpiga verktyg. Håhåjaja. Och så läser jag inlägg jag skrev för flera år sen och tycker att de är ju inte sååå tokiga. Varför funkar det inte nu? Suck….

Nåväl, nu vet ni hur jag har det just nu. Suck…

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Uppdatering…

  1. baraanna says:

    Usch så många som har drabbats av den där influensan! Hoppas nu inte du ryker på det också.
    Om du gillade bilderna i gårdagens inlägg så kolla in de jag lade in alldeles nyss…
    Kram

  2. Johan Gunnbäck says:

    Det släpper som du säkert vet. Så säger historiken. Kramar!

Leave a Reply

