Så var det påsk igen…

Sambon sitter i soffan och jämrar sig tyst. Han har fått bältros, inte alls kul. Jag har själv haft det och vet hur jäkla ont det kan göra. Egentligen skulle vi ut och äta med kompisar på påskafton, men de har fått influensa och lämnade återbud. Kanske lika bra det, med tanke på bältrosen men jag blev i alla fall jättebesviken. Hade sett fram emot det.

Jag försöker skriva på min roman, men får inte till nånting. Allt blir ytligt och tråkigt och det är såå frustrerande. Vi har fått in ett stort skrivuppdrag så jag skriver på det istället. Det är så stort så vi har fått engagera yngste sonen som hjälp, och det är ju bra för då har han i alla fall lite jobb. Han söker arbete för fullt men det är i princip omöjligt att få något i den här stan om man inte känner någon i nån lämplig position. Det är trist, för han vill verkligen jobba.

Ja, och så är det påsk. Det känns som en ganska onödig högtid, tycker jag. Om man inte är kristen förstås, för då är den ju jätteviktig. Nåja, det blir i alla fall några “lediga” dagar. Jag tänker på när ungarna var små och vi bodde på landet. Vi målade ägg och jag gömde påskägg nånstans på tomten och ritade skattkartor åt dem. Det var tider det. I år har jag inte ens brytt mig om att ta in något påskris, inte en fjäder så långt ögat når.

Håhåjaja, ni kanske märker att jag går lite på tomgång för närvarande? Det får väl vara så just nu.

Glad påsk till er alla, i alla fall.

GLAD-P1

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Så var det påsk igen…

  1. vimzet says:

    Glad Påsk till er med!!

    Här pyntas bara med lite ris ute med fjädrar i som småfåglarna rycker och drar i till bomaterial! 🙂

    Hälsa sambon att han ska krya på sig!

    Kram!

  2. enaningomyoga says:

    Det är en sådan skillnad över hur vi levde när barnen var små och hur vi har det nu. Men jag pyntar lite, för att jag tycker om det men tycker att påsken är kravlös och man gör som man vill. Finns inga måsten. Hoppas din man mår bättre. Varm kram!

Leave a Reply

