Kvalitetstid och en dröm…

Just nu råder en stunds kvalitetstid för mig. Sambon och jag har varit och storhandlat, lyckligen återvänt med våra kassar och packat upp. Nu sitter jag vid datorn med en kopp grönt te och alldeles egen tid, nu ska här bloggas och skrivas på romanen.

Inatt drömde jag igen. Jag skulle på en resa ut i världen, inte för att jag ville utan för att man skulle. Alla gjorde det, och man skulle resa till Asien. Jag hade ingen lust, kände mig ledsen och orolig och ville helst vara kvar hemma, men man var ju tvungen. Jag kom på att jag inte hade packat, inte hade nog med pengar och inte hade jag vaccinerat mig heller. Men så plötsligt var det någon som sa till mig att jag inte alls behövde åka så långt om jag inte ville. Ja, tänkte jag, jag kan åka ner till Skåne, över till Danmark och kanske till England. Eller så struntar jag i England och Danmark och nöjer mig med att gå lite på en strand i Skåne. Jag berättade för min syster om en kompis som gått och sparkat i sanden på en strand i Skåne i en och en halv dag men sedan längtat så mycket efter sin familj och sina hundar att hon åkt hem igen (Lena T. om du läser det här så var det du 🙂 ). Min syster fnös och tyckte att det var klart att man skulle resa ut i världen. Men jag var jätte-jätteglad vid tanken på att bara behöva åka ner till Skåne några dagar och sedan få åka hem igen.

Vad säger ni? Handlar inte den här drömmen om att följa sitt eget hjärta och inte lyssna till vad andra tycker att man borde och måste?

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Kvalitetstid och en dröm…

  1. Drömmar är just drömmar och det sköna är att när man vaknar , gäller dom inte längre , om man inte vill. Kanske är det här livet just så ?

Leave a Reply

