En behaglig dag…

Vissa dagar blir bara så himla bra, man känner det så fort man vaknar. Idag har varit en sådan dag. Harmoni, gott humör och månadens bokföring och momsdeklarationer gick som en dans. Reservsonen M. dök oväntat upp på ett välkommet besök, fika och mysigt prat vid köksbordet. Sedan städade sambon lägenheten medan jag åkte och handlade (halleluja, handla ensam!) och nu ska vi börja med maten.

I kväll får vi besök av grannarna som bor under oss. Vi har pratat så länge om att ses under lite mer ordnade former än att bara hälsa i trappan, så igår tog jag gud i hågen, fick tummen ur och bjöd upp dem. Mannen och jag arbetade på psyk tillsammans för ungefär hundra år sedan. Det var en överraskning att vi blev grannar, vi flyttade in bara ett par månader efter honom och hans fru. Ibland känns det som om livet går i cirklar, och samma människor dyker upp med jämna mellanrum. Man har samma lilla flock omkring sig livet igenom, typ. Det känns ganska tryggt.

Som sagt; en behaglig dag. Det var bara det. 🙂

DSCN2779 Männen i mitt liv. Fotot taget 2009 vid yngste sonens avslutning i 9:an. Han har just sjungit solo för hela skolan(!). Äldste sonen till höger och reservsonen bredvid sambon. Observera sambons brittiska påse…. 😉

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to En behaglig dag…

  1. baraanna says:

    Här har dagen varit skön med. Nu bara slappar vi. Vad har ni lagat för gott till era gäster i kväll?
    Härligt med så många pojkar!
    Kram

Leave a Reply

