De tre T:na…

Funderingarna är många, och känslorna likaså. De senaste månaderna har jag inte riktigt känt igen mig själv. Jag brukar ha en i grunden positiv syn på världen, livet och människorna. För ungefär tjugo år sedan påbörjade jag min inre resa som resulterade i en andlig livsåskådning och en övertygelse om att det vi kallar verklighet består av så oändligt mycket mera. Livet blev lättare att leva när det kändes som att det fanns en större mening, ett högre syfte och en plan med alltihop. Jag kunde se på de flesta människor och företeelser med kärlek och medkänsla, jag kände mig omhändertagen och älskad, att mitt liv hade ett syfte och att min livsväg var planerad sedan länge av min själ och universum i förening.

I livets upp- och nedgångar har denna min tro ibland fått ge vika åt tvivel och åt ett mer praktiskt och “vanligt” tänkande, men eftersom jag under många år har mediterat och gett och tagit emot healing så kändes ändå det “högre” tänkandet integrerat i hela mitt system. Jag hade “blivit sådan”.

Men de senaste månaderna har jag tappat det tänket. Tappat bort min själ och låtit mig dras ner i mörkret, blivit “vanlig” och låtit mig påverkas negativt. Istället för att låta mitt ljus brinna klart kände jag hela världens smärta och fasa, rädsla och hat. Jag kände mig ständigt ledsen och tung, sorgsen, arg, maktlös och kraftlös. Härom natten låg jag och tänkte på allt som händer i världen, nu senast i Paris, och min frustration var så stark att jag ville gå ut och ställa mig på torg och hustak och bara skrika: Men ser ni inte? Känner ni inte? Fattar ni inte att vi är på väg åt fel håll? Förstår ni inte? Eller är det bara jag…?

Det här går inte, tänkte jag. Så här kan jag inte leva. Snälla, hjälp mig. Visa mig hur jag ska tänka, hur jag ska förhålla mig till det som händer omkring mig.
Och i drömmar, under meditation och genom att bläddra i de kloka böcker som följt mig genom livet kom svaren till mig. Och precis som vanligt handlar det om de tre T:na; Tro, Tillit och Tålamod. Och på samma gång fick jag också svar på mina funderingar kring hur och var jag och sambon ska leva. Allt som kom till mig vet jag ju egentligen, men oj vad jag behövde bli påmind. Tack för det!

Gräv där du står. Sök i det inre istället för i det yttre. Om du uppfattar en brist på själslighet och kärlek – visa själslighet och kärlek. Fyll på med ljus genom att meditera och vara i naturen. Kom ihåg vem du är – ett andens barn, en själslig varelse. Försök inte vara någonting som du inte är. Bemöt det negativa med positivitet, hat och rädsla med kärlek, mörker med ljus, sorg med medkänsla. Skänk världen och människorna din medkänsla och ditt ljus, mer kan du inte göra. Du kan bara förändra dig själv och ditt tänkande, ingen annan. Och det är gott nog. När det gäller din framtid; ha ett öppet sinne och vänta in rätt ögonblick. Allting kommer att falla på plats när det är dags. Det kommer att visa sig åt vilket håll du ska gå. Du är omhändertagen och din väg är utstakad. Förändringar sker snabbt och enkelt när tiden är inne. Var inte rädd. Allt är precis som det ska. Allt är väl. Allt är väl.

Tack.

vacker-natur_71189805

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to De tre T:na…

  1. Vilken spännande och intressant blogg du har. Jag har precis läst lite. Och roligt att du bor i Linköping. Jag bor i Mjölby. Håller själv mycket på med att se inåt. Lära känna mig själv, lyssna och lita på mig själv. Och stärka mig. Personlig utveckling är nått jag tycker är otroligt intressant kram och på återseende.

  2. enaningomyoga says:

    Åh Carina, så vackert du skriver! Precis så är det ju ❤ Varm kram!

  3. Marika says:

    Tack säger jag! Detta behövde jag idag. Tar också in för mycket ibland. Stor Stor Kram

Leave a Reply

