Min vecka…

Igår åkte även yngste sonen tillbaka till Norge och sambon och jag pustar ut. Hur trevligt och mysigt det än är att ha dem hemma, så är det ganska skönt att vara bara vi två igen. När jag gick på ledighet såg jag fram emot femton dagar att ta det lugnt och få göra vad jag ville, men med facit i hand så gick tolv av de dagarna åt till städning, inköp, matlagning, planering, jul- och nyårsfirande, intensivt umgänge mm, mm. Det har varit väldigt trevligt men inte många minuter har jag känt att det varit direkt avkopplande. Efter den stressiga och mörka tiden före jul kände jag ett starkt behov av att koppla av.

Att få tid att skriva på romanen har det inte heller varit tal om. Före jul hade jag ju mastodontöversättningen att göra, så jag har inte skrivit något nytt sedan i början av november. Jag började bli rädd att jag totalt tappat kontakt med texten, men igår kväll började det snurra i huvudet av idéer och formuleringar igen. Det var som att någon tryckte på en knapp eller öppnade en kran så fort det blev lugnt omkring mig. Det gick knappt att sova för alla ord som ville ut och fästas på papper. Så fort jag vaknade i morse började det igen; tusen idéer, händelser som ska föra handlingen framåt, saker som ska hända. Det riktigt kliade i fingrarna efter att få sätta igång.

Vet ni vad jag gjorde då? Jo, jag strök hela nästa vecka i min bokningsalmanacka. Jag tar ledigt lite till. Nästa vecka blir min vecka och den ska huvudsakligen ägnas åt att skriva. Och ännu en gång blir jag påmind om hur otroligt privilegierad jag är som kan styra min tid som jag vill.

49e3bda2c3ea975dbe4e69750f39e445

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Min vecka…

  1. baraanna says:

    Det gjorde du helt rätt i!!! Så härligt att kunna ha möjlighet till att göra så. Vad är det för roman du skriver, handling?
    Här har vi verkligen haft sköna lediga dagar, vi har kopplat av och bara kunnat ta dagen som den kommer, så skönt. Just nu sitter mannen och läser en bok, barnen pysslar och jag sitter här, inte alls tokigt.
    Ha en skön kväll!

    • carinakinna says:

      Ja, det är underbart. Jag skriver en roman med två parallella skeenden om en kvinna som på två olika sätt förlorar allt och hittar sig själv. Det låter kanske lite kryptiskt men jag vill inte berätta så mycket mer detaljerat än så 😉
      Ha det bra!
      Carina

Leave a Reply

