Jul och nyår….

Som alltid vill jag slänga ut julen så fort nyår är över. Ut med gran, glitter och tomtar och välkommen kära VÅR! Men så är det ju inte, tyvärr. Fortfarande har vi flera månader av mörker och kyla framför oss och granen får väl stå kvar ett tag till.

Julen var så mysig och trivsam tillsammans med våra pojkar, och till nyår kom äldste sonens norska flickvän som vi aldrig träffat förr. Vi firade nyår tillsammans allihop och hade det så jättetrevligt. Efter maten gick vi till Trädgårdsföreningen och firade tolvslaget. I går förmiddag skjutsade jag äldste sonen och flickvännen till tåget. Det har varit intensiva dagar och sambon, yngste sonen och jag sov hela eftermiddagen sen.

Hela julen har vi knarkat “House of Cards” på Netflix. Nu har vi ett ynka avsnitt kvar på den andra säsongen. Jag är ledig en hel vecka till och det känns underbart. Jag hinner sticka, skriva och läsa, och jösses vad vi sover mycket!

Yngste sonen blir kvar ett par dagar till. Idag var han och jag ute på långpromenad runt ån. Arm i arm i en och en halv timme, samtalandes om livet. Det här med vuxna barn är verkligen en nåd och en gåva.

DSCN4634DSCN4635DSCN4637DSCN4642DSCN4640

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Jul och nyår….

  1. enaningomyoga says:

    Så fina bilder! Och ja, en nåd och en gåva. Men herregud så trött jag var efter helgerna och när dottern reste i förrgår så kände jag hur mycket energi det också tar. Allt har sin tid. Underbart när de kommer, skönt när de åker! Kram och god fortsättning!

Leave a Reply

