Ja, jag hade i alla fall många ursäkter…

Natten till i går sov jag högst fyra timmar och sedan masserade jag i stort sett hela dagen. Detta i kombination med mitt redan allmänt låga sinnestillstånd kan väl ändå bidra till mitt försvar…

När jag kom upp till lägenheten igår kväll efter avslutat avslutat dagsverke berättade sambon  med viss stolthet att han röjt och gjort av med en del saker. “Mhm”, svarade jag, trött och föga intresserad. Sen öppnade jag skåpet under diskbänken och där, i sophinken, låg mina älskade raggsockor!

“Har du slängt mina raggsockor! Utan att fråga först?” Jag kunde inte tro mina ögon.
“Ja, men de var jättetrasiga”, försvarade sig sambon. “Beyond repair.”
“Men vad ska jag nu ta på mig när jag blir kall om fötterna?”
Vid det här laget kände jag mig tjutfärdig. Den inrotade vanan att alltid dra på raggsockorna hänger i sedan vi bodde på landet med dragiga golv, och har blivit ett absolut måste i mitt liv.

Och det var nu sambon kläckte ur sig:
“Det skiter jag i.”
Ni kommer ihåg det här med fyra timmars sömn, lågt sinnestillstånd och masserat hela dagen, vilket jag hävdar som bidragande faktorer till att jag missade glimten hans ögon. Jag började nästan gråta. Vad var det han stod och sa? Min snälla, goda, omtänksamma sambo – sa han att han skiter i mina kalla fötter?

Blixtsnabbt snörpte jag till munnen, vände på klacken och försvann ur köket fast besluten att aldrig mer prata med den idioten. Väldigt omoget, jag vet, men fyra timmars sömn osv….

Så småningom insåg jag att jag betedde mig rätt barnsligt och då bad sambon, som vid det här laget var rätt sur på mig, att jag skulle titta på sängen och där låg ett par sprillans nya raggsockor som han hade tänkt överraska mig med.

Så sen satt jag hela kvällen och vippade med mina varma små tår i de nya, fina raggsockorna och kände mig liiiiite skamsen….

20140302-223523

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

7 Responses to Ja, jag hade i alla fall många ursäkter…

  1. Flix says:

    Haha! Stackars pappa.

  2. Marie i Skåne says:

    Inte lätt alltid att få till det rätt. Men vilken underbar sambo du har! Och han med för den delen.

  3. baraanna says:

    Ha ha, det där kunde varit jag, som skulle reagerat så också. Så gulligt av din man fastän det blev lite fel där…
    Kram

  4. eva says:

    så himla fint ändå…omtänksamt verkligen!

Leave a Reply

