Vid midnatt…

…i går mejlade jag äntligen iväg den där översättningen som jag tjatat om ett tag. Gissa om jag känner mig fri! Sov till halv 11 idag och har tillbringat i princip hela dagen i soffan med bäste sambon. Åh, vad jag har slappat. Och i kväll blir det 50-årsfest för före detta kollegan O.

Jag gick ut på stan för att köpa blommor och gick förbi socialdemokraternas kontor. Där inne satt ett gäng slokörade människor runt ett bord. Det är så synd och känns så jäkla onödigt alltihop. Här i Linköping hade man fått till en bra kommunledning med samarbete över blockgränserna, börjat dra upp riktlinjer och allt kändes riktigt lovande. Och så är det bara att börja om från början igen, och pengar kostar det. Pengar som kunde gå till något annat, bättre.

Nåja, jag ska inte tänka på politik idag för jag blir bara förbannad och irriterad. Nej, jag ska slappa en stund till och sedan ska jag göra mig i ordning för kvällens fest. För vad är väl en bal på slottet, om inte alldeles, alldeles underbar!

 

 

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

