Vad jag tänker på idag?

Ja ni, det är mycket som susar runt i huvudet. Jag tänker på att det är alldeles för djävligt att vårt land styrs av barnungar som istället för att se till landets bästa, utövar maktkamper och pinkar revir. Bara därför att. Och att världen ser ut sådan att dessa människor överhuvud taget får några som lyssnar på dem…

Jag tänker på att det är förskräckligt att några av oss sitter på trottoarer och fryser istället för att var hemma och fira jul med sina barn. Att några andra dessutom ger sig på dessa och slår dem. Jag blir alldeles förtvivlad när jag ser hur många mörka och hårda hjärtan det finns.

Jag tänker på att det ska bli så innerligt roligt att få hem våra grabbar till jul så jag kan knappt vänta. Flocken har inte varit samlad sedan förra julen – ett helt år sen, det är inte klokt!

Jag tänker på att jag håller på och fixar en överraskning till sambon som fyller år om några dagar. Det är jätteroligt och hemlighetsfullt….ssshhhh…. 😉

Jag tänker på att det är så hemskt så man inte vågar tänka på det knappt, att unga människor inte orkar leva. Att människor jag känner förlorar sina barn på det sättet. Då gråter mitt hjärta.

Jag tänker på att jag önskar att den förbaskade jätteöversättningen vore klar (och det är den också, förhoppningsvis kan jag mejla iväg den i helgen!) så att jag får tid till att läsa igen, sticka och skriva på min roman. Två gånger i skrivarcirkeln nu har jag fått lämna in gammal, bearbetad text. Jag är sååå trött på rörbockningsmaskiner så jag vill aldrig mer höra talas om en sådan!

Jag tänker på att jag nog aldrig varit så trött som i år. Jag brukar inte bli särskilt påverkad av mörkret, men i år; zzzzz……. Men det har ju varit extremt lite solljus, så det är kanske inte så konstigt. Jag ser fram emot julledighet, bara tre veckor kvar att arbeta.

Jag tänker på att det ska bli roligt att gå på 50-årsfest på lördag, att det är sista gången på meditationskursen på måndag, att de flesta i gruppen vill fortsätta nästa termin, att jag har det så förfärligt bra och att jag är tacksam för det.

Så, det är ungefär ett sammandrag av det som rör sig i mitt lilla huvud.

julstjärna_5299

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Vad jag tänker på idag?

  1. baraanna says:

    Mycket av det du tänker på snurrar i mitt huvud också….
    kram

Leave a Reply

