Det där med inspiration…

Jag är inne i en sådan härlig period nu där min inspiration bara växer och växer. Inspiration för allt möjligt; att skriva blir bara roligare och roligare. Min roman tar form och numera sätter jag inte ordet roman inom citationstecken för nu sjutton SKA det bli en bok. Så det så. Och jag har redan idéer till flera böcker. Att leka gud och skapa liv, karaktärer och miljöer är så himla kul och glädjen i skapandeprocessen bara ökar.

Jag får också mer och mer inspiration när det gäller mitt företag – Hands On Massage & Friskvård. Jag har börjat köpa in olika produkter som jag tänker erbjuda till mina kunder och ska också utöka verksamheten med bland annat blodtrycksmätning, men stressar inte fram någonting utan allt får ta den tid det tar. Fler och fler trevliga kunder hittar till min trivsamma lokal, och jag känner att jag verkligen fattade rätt beslut då jag valde att “starta eget”, frikopplad från Friskhuset. Nu har jag möjlighet att fatta mina egna beslut och lita till min egen intuition och magkänsla.

Meditationscirkeln är i full gång och det är så roligt och mysigt så jag kan knappt vänta tills i januari då nästa cirkel startar. Det har redan kommit in anmälningar till den, så kanske blir det så att jag måste starta två. Ett kärt “måste” i så fall.

De enda begränsningar som finns är de jag sätter upp för mig själv, och de enda hindren är de i mitt eget inre. Med tiden och åren har de begränsningarna och hindren försvunnit, det ena efter det andra. Det som är roligt och känns lätt släpper jag in i mitt liv och min verksamhet. Resten tackar jag nej till.

Jag känner stor tacksamhet för det som är mitt liv. Tacksamhet för allt jag har, allt jag är och allt som kommer till mig. Jag väljer att behandla mig själv väl, och att känna att jag förtjänar det allra bästa.

Så länge jag är omgiven av dem och det jag älskar är allt väl.

Allt är väl.

tacksamhet_hand_ljushjarta1

 

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Det där med inspiration…

  1. enaningomyoga says:

    Så underbart det låter, allt kommer i rätt tid när man tillåter sig saker. Kram

Leave a Reply

