Skrivandet…

Om en stund är det dags att gå till skrivarcirkeln, veckans höjdpunkt. Och jag tänker på mitt skrivande, det som jag hoppas ska bli en roman, och tänker att det är ungefär som en graviditet; i början är man så uppfylld av själva skrivprocessen men ju längre man kommer desto mer vill man att det ska bli klart någon gång. Man längtar efter slutprodukten, bebisen. Börjar tänka på hur omslaget ska se ut, baksidestexten och presentationen av författaren…

Förra helgen hade ju en av deltagarna sitt releaseparty, och nu kan man gå in på bokhandeln och se hennes bok stå där bland nyheterna tillsammans med Jan Guillou och de andra. Så jäkla häftigt! Det har varit min dröm så länge, att få se sin bok i bokaffären. Undrar om det blir verklighet en vacker dag…

690851              Lenas bok….

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Skrivandet…

  1. Bara anna says:

    Så roligt att du är tillbaka i bloggvärlden igen!
    Även roligt att kunna få ge ut en egen bok, det är väl ingen omöjlighet. Jag tänker ibland att jag skulle skriva en bok som heter Från modelejon till lantis, som handlar om mig och vägen dit där jag befinner mig nu. Ha, ha, kanske någon gång…

    Må så gott!

Leave a Reply

