Så kan det också bli…

Allting var ju så himla hunky-dory igår kväll, trivsamt och mysigt. Men. Senare på kvällen slog plötsligt stora huvudvärken till med tillhörande kramp i nacke och axlar. Den brukar komma ibland om jag jobbar för mycket och slarvar med att stretcha, men nu dök den upp som en blixt från klar himmel.

Jag kravlade kvidande i säng och somnade ifrån eländet men vaknade vid 2 och hade fortfarande ont. Jag gick upp och tog en tablett, somnade om och drömde en otäck mardröm om min mamma. När jag vaknade på morgonen var jag tung och mörk till sinnes. Huvudet gjorde fortfarande lite ont och minnet av drömmen om mamma hängde sig envist kvar.

Det enda jag kunde tänka på för övrigt var att Sverige har klättrat på listan över miljöbovar, från trettonde till tionde plats, och att om alla i världen levde som vi i Sverige skulle det gå åt 3,7 jordklot. Antalet djur och växter har minskat med 40% sedan 70-talet medan vi människor under samma tid har fördubblat vårt antal. Likt förödande cancerceller breder vi ut oss över jordklotet, förgiftar och roffar åt oss, förstör och gräver samtidigt vår egen grav. Ja, sådana var mina tankegångar.

Men. Så vaknade sambon och vi åt frukost i sängen. Yngste sonen kom in och slängde sig mellan oss och så låg vi där alla tre och tankade kärlek från varandra. Kärlek och ljus. Ute sken solen och mitt sinne ljusnade, mardrömmen sjönk undan och huvudvärken släppte.

Här och nu var världen vacker och livet perfekt, och här och nu är allt vi har.

sunlight

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

7 Responses to Så kan det också bli…

  1. eva says:

    jaaaaa du är tillbaka! vad glad jag blir, att du fortsätter blogga! och tack för allt fint du skriver hos mig! Kramar!!!

  2. Hej Carina! Du är tillbaka och så är även jag. Tack för en fin text ! Jag tycker om att läsa om dina tankar, ni verkar vara så otroligt nära och kärleksfulla i er familj, det ger så mycket glädje och inspiration att läsa.

  3. carinakinna says:

    en “dit” skulle det ju vara …

Leave a Reply

