Vi höll på att bli en tavla rikare…

Vad skulle vi ta oss till denna tråkiga, regniga dag? Måste det vara så satans kallt? Vad hände med sommaren? Bara för att det är semester för många och det är Bråvallafestival så behöver väl inte vädergudarna plötsligt slå över spaken till oktober-mode…? Fattar ingenting.

Sambon och jag bestämde oss för att åka på en s.k. kvalitetsauktion som avhölls på ett slott strax utanför staden. Eller inte på själva slottet utan i en jättebyggnad strax bredvid. Vet inte om de brukar använda lokalen till fiskrökning eller dylikt för det stank fisk där inne så det stod härliga till. Smockfullt med folk, äkta mattor i drivor och konst staplat längs väggarna. Krouthén, Madeleine Pyk, Ulrica Hydman osv.

Det var roligt att vara med och titta på. Dock blev jag helt kall ett par sekunder när det visade sig att sambon – i sin iver att peka upp mot taket för att visa mig några konstiga ventiler – råkade bjuda på en Krouthén som vid det laget var uppe i ca 123.000:-. Mitt hjärta stod stilla och jag tror faktiskt att jag dog lite grann, men så var det någon som bjöd över. Tack gode gud för det! Den hade visserligen gjort sig rätt bra på en vägg i lägenheten, men….

krouthen-johan-fredrik-1858-19-blommande-frukttradgard-1558768

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to Vi höll på att bli en tavla rikare…

  1. Bara anna says:

    Oh hjälp, 123 000 kr för en tavla, det var i saftligaste laget, tur att det redde ut sig, ha ha…..
    Må så gott!

  2. Miafia says:

    Hahaha underbart ….. spännande minsann! Ja jisses det gäller att sitta blickstilla på sådana auktioner. hehe

    Kramelikraaaam / Marie =0)

  3. enaningomyoga says:

    haha! Kan känna din panik ända hit!

Leave a Reply

