Idag ligger vi lite lågt…

…sambon och jag. Vi hade gäster igår kväll och det var makalöst trevligt, men oj, så trötta vi blir. Det tar på krafterna att vara sociala, minsann. Och jag var modig – snudd på dumdristig – för jag bestämde mig för att laga mat jag aldrig provat förr. Hittade recept i tidningen Hälsa på en Tomat- och mangogazpacho som jag lagade till. Dessutom gjorde jag ostknyten på gregisk filodeg, halloumi, fetaost mm. Gazpachon var som att äta äppelmos i konsistensen, men den smakade rätt gott för all del. Ostknytena var helt enkelt underbara (säger jag själv, i total frånvaro av ödmjukhet) även om de inte alls var så där snyggt trekantiga som de ska vara. Till det sallad och vin. Efterrätt kaffe, glass, jordgubbar, kaksmulor och vaniljkesella. Och så pratades det, förstås och idag är sambon och jag så trötta.

Meningen var att jag skulle påbörja den översättning som nu står i tur, men min dator hängde sig gång på gång och när den till sist med stor beslutsamhet stängde av sig och vägrade starta igen gav jag upp och gick och lade mig en stund istället. Sen, när vi sovit middag sambon och jag, startade datorn snällt igen så jag kunde börja jobba. Duktig dator. Snäll dator, som förstår mitt eget bästa bättre än vad jag gör själv.

Hela dagen har jag trott att det var söndag och jag blir lika glad varje gång jag kommer på att det är fredag. (Ja! Det är ju bara fredag! Typ.) Ikväll blir det pizza och soffhäng, de två sista avsnitten av Orange is the new black, samt tidig sänggång.

Trevlig helg, hörni!

indexindex2

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

