Midsommar…

Så här denna årets allra ljusaste dag sitter jag vid datorn och jobbar med en översättning. Bra musik på Spotify. Yngste sonen är hemma på besök och tar för tillfället en middagslur inför kvällens festligheter. Sambon slötittar på tv.

Vi övervägde en stund att gå till Trädgårdsföreningen och titta på dansen kring midsommarstången, men kände “äsch, varför då, det är ju så skönt här hemma”. Till kvällen blir det kanske en promenad nere vid Stångån och sen kolla på nåt bra på Netflix (läs “Orange is the new black” ;)).

Så kan man också fira midsommar, så totalt fjärran från alla plikter och måsten. Inte en jordgubbe i sikte, inte minsta lilla sillbit. Vilsamt, kravlöst, stärkande.

Önskar alla läsare en riktigt mysig och lugn (eller vilt festande om man så önskar) midsommarafton!

images

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to Midsommar…

  1. J G says:

    Precis så. Helt rätt. Ingen hysteri för den som inte önskar. Bara surfa med o “coola”. “Orange is the new black” är bra. Har sett hela nu! Varm o stor kram!

  2. enaningomyoga says:

    Precis som man vill, det är nyckeln 🙂 Mycket firande, inget firande eller lite mitt emellan, som det passar. Visst är det skönt att det får vara så? Och jag gillar också Orange men har bara sett första säsongen än. Kram!

  3. Bara anna says:

    Vi var i Kolmårdens djurpark och glömde totalt bort att det var midsommarafton….
    Kram

Leave a Reply

