Sååå många hästar…

Det är ju som så, att sambon och jag går igång på fina bilar. Häftiga, fräsiga, snabba och vackra bilar. Så idag blev det en tripp till Mantorp Park där det var dags för Autoropa Racing days. Oj oj oj, kolla här:

DSCN4572DSCN4573
Morgan och Lamborghini

DSCN4581DSCN4586
Lotus och Jaguar

DSCN4574DSCN4601
Ferrari, Ferrari

Och så, bäst av allt: Engelska MacLaren…

DSCN4588DSCN4591

DSCN4599DSCN4592

…650 hästkrafter och med vidhängande engelsman. Sambon tiggde sig till att få provsitta lite.

Ferrari, Ferrari, överallt Ferraris. Roligast av allt 1: Någon hade döpt sin Ferrari till Tulle som mina föräldrar kallade mig när jag var liten.

DSCN4600

Roligast av allt 2: Någon hade helt respektlöst döpt sin Ferrari till…

DSCN4571

Och så var det go’fika, solen sken, spännande racing, massor med glada o trevliga människor. Sen blev det off-roadkörning i en Range Rover med sambon vid ratten, instruktör vid sidan och mig i baksätet. Som tur var fanns det två (2) stora handtag att hålla fast sig i, och jag skrek bara lite grann. En gång. Eller var det kanske två? Trettio graders lutning i sidled och minst femtioelva graders lutning i nerförsbacken…

DSCN4584

Mycket stolt och nöjd sambo efteråt. Jag var också nöjd. Med att få kliva ur. Och med att jag sa ett högt och tydligt NEJ när instruktören frågade om jag också ville köra…
Till nästa år ska jag spara ihop 1500:- så att sambon kan få åka med i en MacLaren runt banan, men säg inget. Det ska bli en överraskning. 🙂

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Sååå många hästar…

  1. Miafia says:

    Woooow viken dag! Lite avis är jag allt att vi missade detta. Men tack för att man fick vara med på sätt o vis här.

    Pöss o Kraaaam / Marie =0)

Leave a Reply

