Jag blir så himla glad!

Jag har skrivit om det förut, men kan inte låta bli; Det är ju det här med laserbehandlingar som fungerar så himla bra. Och det är så fantastiskt för det är bara ljus och har inga biverkningar.

En äldre man kom till mig i måndags för sin första laserbehandling. Han hade en allvarlig inflammation i axeln, armen var låst intill sidan och helt oanvändbar. Han har svår värk och kunde inte sova på nätterna på grund av detta. Eftersom han äter blodförtunnande medicin fick han inte äta någon antiinflammatorisk medicin, men så hade han fått tips om mig av en granne.

På måndagen fick han som sagt sin första behandling. Jag fick hjälpa honom av och på med skjortan, han grimaserade illa. På onsdagen kom han igen. Hade fortfarande ont även om det kändes “lite annorlunda” i axeln. Han fick sin andra behandling och idag – fredag – kom han tillbaka. Glad som en speleman. Svischade lätt som en plätt av sig skjortan, kunde röra armen – om inte helt obehindrat förstås, men ändå – och berättade att igår hade han inte ens behövt ta några värktabletter. Han fick ytterligare en behandling idag och stränga order om att ta det lugnt över helgen. Jag hotade: “Annars kommer jag hem till dig och binder fast dig i en stol!”

Efter att ha haft problem i en och en halv månad blev han betydligt bättre efter endast två laserbehandlingar. Helt fantastiskt. Han ska få några behandlingar till och sen ska naturligtvis läkeprocessen ha sin tid, men bara det faktum att han nu kan röra armen och börja använda den försiktigt bidrar ju till förbättrad cirkulation och läkning. För att inte tala om att han nu är glad och känner hopp igen.

Jag upphör aldrig att förundras och glädjas över laserns läkande förmåga.

laser

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

9 Responses to Jag blir så himla glad!

  1. Bara anna says:

    Intressant. Förstår att det gör dig glad när man kan hjälpa på det sättet…
    Kram

  2. Marie i Skåne says:

    Måste vara härligt att få jobba med något som ger ett sådant resultat.
    Jag blir ju nästan nyfiken på behandlingen trots att jag är skeptisk till det mesta 😊.

    • carinakinna says:

      Det här är ren vetenskap, inget hokus pokus. Om du är nyfiken kan du läsa mer på laser.nu. Massor med fakta, rapporter, tester osv om hur laserljuset påverkar oss. 🙂

  3. enaningomyoga says:

    Men wow! Helt fantastiskt!

  4. Naprapaten som jag var hos idag med min fot tyckte jag skulle fortsätta med antingen ultraljud eller laser. Hon hade inte laser, men rekommenderade en sjukgymnast som har det. Jag har aldrig testat och inte heller hört talas om förut. Men idag, två gånger på en dag!

Leave a Reply

