Jag är nog inte riktigt klok…

Ja ni vet det där jag skrev sist att livet står på stand by och att det känns som om jag/vi tagit en låååång paus. Som att vi vilar nu, hämtar kraft, laddar batterierna.

Sen öppnade jag tidningens bostadsbilaga och fick syn på ett projekt som heter duga. En kvarn mitt ute i ingenstans som skulle kunna bli ett helt makalöst ställe. Kanske ett bed & breakfast, vandrarhem eller vad vet jag. Men titta här:

Kvarn 1Kvarn 2

Och jag går förstås igång på alla cylindrar, kollar på kartan, googlar, skissar på planlösning, överöser sambon med fakta och argument. “Vi kan ju i alla fall åka dit och titta, eller hur?” Jag är ivrig. Han nickar lite trött. “Visst.”

Det är ju en hel del att göra i ordning. På utsidan är allt klart, men inomhus….ja, där återstår ju onekligen en hel del.

Kvarn 4

Sen sansar jag mig, vi pratar om det och konstaterar att nej. Inte nu. Inte än. Kanske om vi var tjugo år yngre. Kanske om vi inte redan hade slitit ut oss på att totalrenovera ett ställe och lovat oss själva och varandra att aldrig mer.

Men ändå, vilken makalöst vacker plats. Vilket häftigt hus. Suck.

Kvarn 3

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to Jag är nog inte riktigt klok…

  1. Bara anna says:

    Waow, vilket ställe, det där skulle man ju vilja ta tag i….
    Ha en skön söndag vännen

  2. askemm says:

    Verkligen, vilket ställe! Massor av jobb förstås men potential finns ju verkligen :o)

Leave a Reply

