Jodå…

…jag finns här, men just nu är tillvaron lite på stand by, känns det som. Jag är inte deppig, inte låg, inte rastlös. Bara…. lite tom, kanske. “Vad drömmer ni om?” frågar Eva i sin blogg. Tja, det är väl just det, kanske. Att jag just nu inte när några särskilda drömmar. Tillvaron tuffar på. Det känns som om jag tar en paus, i väntan på något annat. Något nytt. Något som kanske, kanske är på väg. För inte ska det väl vara så här … lugnt resten av livet? Lugnet är ovant. Lite obekvämt. Kliar lite, och sticks.

Utmaningar, problemlösning, drama, kris, frågetecken och funderingar. Så har det sett ut stora delar av livet. Jag har bett om frid, om lugn och ro. Nu har jag det och behöver vänja mig. Känna att det får vara så, det är helt ok. “När luften går ur kroppen och man tar nya tag” skriver Annika i sin blogg. Ja, ibland tar livet paus, allting stannar upp. Kanske väntar jag in något som ska komma, kanske är det något som ska falla på plats någon annanstans. Kanske är det så här det ska vara nu, mitt liv.

Jag väntar. Andas. Sover och läser. Skriver. Tänker. Jobbar. Lever.

Och när jag skriver det här känner jag så tydligt att det här är en mellanperiod. Jag vilar, samlar kraft, laddar om. Sen…

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Jodå…

  1. enaningomyoga says:

    Mellanperioder behövs. Då brukar saker landa och annat dyka upp. Känner så väl igen mig! Kram

Leave a Reply

