Den årliga dosen ångest…

I morgon är det dags för den årliga dosen ångest. Då ska jag till revisorn med förra årets bokföring för båda våra företag. Och det spelar ingen roll att jag vet att jag inte har fifflat, att programmet inte släpper igenom några generalfel utan att protestera i högan sky, att jag har gjort det här i över tjugo år nu och faktiskt kan det riktigt bra, att jag har världens raraste och trevligaste revisor som tillika är en väninna. Det. Spelar. Ingen. Roll.

För det är precis som när man måste ha med polisen/skattemyndigheten/socialnämnden eller någon annan myndighetsperson att göra; Jag är skyldig! Det var jag som gjorde det! Jag är världens oärligaste människa som gör allt för att luras, fiffla och bedra. Bura in mig bara!

Så i morgon åker jag till M. på darriga ben med mina pärmar och papper. Vi kommer att ha jättetrevligt och prata om barn/jobb/hästar och hon kommer inte hitta några oegentligheter alls, kanske att det felar på nån tia eller krona här och där. På sin höjd. Det vet jag ju, men lugn blir jag inte förrän hennes telefonsamtal kommer om ett par veckor: “Så, nu har jag tittat igenom allting och boksluten och deklarationerna är klara. Det var inga konstigheter.”

Då blir jag lugn. Inte förr. Och bara för den här gången.

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Den årliga dosen ångest…

  1. Haha, tur att du inte är i min sits! Med ständiga besök hos soc, polis och alla möjliga instanser. Jag brukar känna så där hos läkaren. Men faktiskt inte hos alla de här andra, vilket är skönt. Jag VET att jag gör allt jag kan som förälder. Hoppas det går bra med alla papper – det gör det ju såklart 🙂

  2. carinakinna says:

    Tack för dina ord. Jag läser om din kamp för din son och VET också att du gör precis allt du kan.
    Kram!

Leave a Reply

