Det här med horoskop…

…är ju mest trams. Visst, korrekt uträknade horoskop beräknade enligt konstens alla regler på var och när man föddes är en sak, men de man läser i veckotidningar; nja…. Men. På hemsidan spray.se finns horoskop, säkerligen producerat av en slumpgenerator och ingenting att sätta sin tilltro till egentligen, men det är egendomligt ofta som det stämmer in. Jättekonstigt. Läs till exempel vad som står under mitt tecken för den här månaden:

Du känner dig trygg och kan se på de alternativ som finns tillgängliga för dig på ett mycket mer avslappnat sätt. Med ny livskraft är du redo att testa nya aktiviteter och njuta av olika upplevelser. Ett försenat samtal öppnar upp nya perspektiv eller så erbjuder du dig att hjälpa andra.

Du har tid att vara med vänner, familjen eller din partner vid sociala aktiviteter och stimulerande samtal, eller så gör ni saker ihop som sätter fart på din fantasi. Du behöver mycket sömn och promenader för ditt välbefinnande och din hälsa.

Visst är det coolt?

Nu ska vi gå till bibblan och hämta en av Jojo Moyes-böckerna.

9789187343117_200_sophies-historia

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to Det här med horoskop…

  1. Jag har läst den boken! Tyckte mycket om den. Nu är det länge sen jag läste, men visst har hon kommit med en ny? Kanske ska ta en sväng till bibblan, jag också 🙂

    • carinakinna says:

      Jag har läst första kapitlet och den verkar lovande. Ja, “Sista brevet från din älskade” är den senaste. Gör det! Det är underbart att läsa en bra bok. 🙂

  2. Lena says:

    Den där boken ser spännande ut! Har du hunnit läsa ngt ännu?
    Kram

    • carinakinna says:

      Ja jag har läst en hel del. Den är jättebra! Kul att läsa om en liten fransk by år 1916. Sen kommer den att övergå i nutid. Jättebra skriven, rekommenderas varmt.
      Carina

  3. askemm says:

    Å, har hon kommit med en ny?! Det visste jag inte, har du läst den?

Leave a Reply

