Ja men herregud, vad ska jag göra då?

Jag kan ju inte ljuga och skriva om en massa jobbiga och hemska saker när livet är så förbaskat mysigt. Idag är det fredag. Jag hade inga bokningar på förmiddagen så sambon och jag tog en låååång sovmorgon, åt frukost i sängen och intog sen förmiddagskaffet på balkongen. Solen bara öste över oss från den åh så blåa himlen.

Sen ringde telefonen och vi fick ett nytt översättningsuppdrag, ett rejält stort sådant men utan tidsgräns. Det är ovanligt, oftast är det “så snart som möjligt” och vi vet att herrejösses nu kommer vi få jobba dygnet runt ett tag… Men inte den här gången. “Det kan ta ett antal veckor”, sa kunden. “Vi har inte satt något definitivt slutdatum.” Tack för det.

Nu ska vi äta lunch på balkongen och sen gå ut på stan en sväng. Sambon behöver nya glasögon. I eftermiddag har jag ett par kunder och sen är det fredag kväll. Åh vad jag lider 😉 Trevlig helg!

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to Ja men herregud, vad ska jag göra då?

  1. Annette says:

    Livet är bra – det gäller att njuta när man ligger på topp! Passa på – inte alltid livet får vara så bra, det gäller att se de små ljuspunkterna som infinner sig ibland. Jag har en definitiv ljuspunkt i morr’n…dotter med sambo kommer på besök – livet är gott!

  2. Lena says:

    Carina, det blir mer och mer uppenbart att vi rör i oss i ungefär samma tidsålder! Jag känner igen vartenda ord du skriver och njuter av livet på exakt samma sätt (trots en evig saknad i hjärtat, efter barnen). Det är VÅR tid nu!!!
    Kram

    • carinakinna says:

      Ja, eller hur? Det känns verkligen som att livet har gått i en cirkel och nu är man tillbaka där man var för ungefär 25 år sen. Livet är en fest, fast lite lugnare 🙂
      Kram!

  3. Bara anna says:

    Härligt när det flyter på!
    Vad jobbar din man med?
    Ha en skön helg!

    • carinakinna says:

      Ja, härligt är verkligen ordet.
      Han har eget företag där han jobbar med översättningar och undervisning. Mest översättningar nuförtiden.
      Detsamma till dig Anna 🙂

Leave a Reply

