Ibland önskar jag…

…att jag inte var så himla mesig. Att jag vågade vara lite fräckare och inte så himla rädd för att trampa någon på tårna. Så himla PK. I bloggen alltså. Och även i verkliga livet kanske, men framför allt i skrivandet. Till exempel läser jag gärna en blogg som heter “I will not keep calm and you can fuck off“. Bara titeln ger mig lite ångest samtidigt som jag blir fett avundsjuk. Och att våga skriva så där öppet och ilsket som en del gör, eller snuskigt, sexigt eller utmanande på olika sätt. Men, man är som man är. Som en gammal bekant sa en gång: “Pssschhh. Vad var det där? Det var Carina som fick ett utbrott”. Det tyckte jag var skitkul.

Nåväl, full arbetsdag idag efter fem dagars ledighet. Skönt och roligt att vara igång igen. Efteråt satt sambon och jag på stan och fikade i solskenet, stötte på några bekanta att småprata med. Yngste sonen är på väg tillbaka till Norge. Vardagen rullar på igen.

En sak: Jag är såååå himla glad över att vara egenföretagare. Pratade med kunder idag som måste jobba in klämdagen den 2 maj. Vill jag vara ledig den 2 maj så är jag ledig den 2 maj. Punkt. Fattar inte varför inte alla har eget… Eller jo, det gör jag förstås. Det är ju inte bara en dans på rosor med viss osäkerhet och mycket eget ansvar. Men sånt gillar ju jag 😉

Nu ska jag öppna vinet. Sambon och jag drack inte en droppe alkohol på hela påsken (om man inte räknar en folköl till maten, förstås), men idag blev vi sugna. Skål!

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Ibland önskar jag…

  1. Oh! Det är ju jag! *ler lite generat och blir samtidigt glad*
    Intressant det där, jag vill också ofta vara på ett annat vis. Jag är rätt mesig (min bloggtitel till trots, eller kanske just därför jag valde det namnet? för att få vara lite tuff och lite cool nånstans?) och önskar ofta att jag vågade mer, vågade säga mer och kunde uttrycka mig bättre. Tycker att det är oerhört mycket lättare att skriva än att prata. Och det är en avvägning att acceptera sig själv som man är och att utveckla det man vill förändra hos sig själv. Hej förresten!

    • carinakinna says:

      Hej 🙂 Jag får intrycket att du är både tuff och cool, men det kanske är i skriftligt format? 😉 Jag är också en som har lättare för att skriva än prata. Svårt det där med att blogga, hur mycket man ska utlämna sig själv och så måste man ju kunna stå för det man skriver.
      Ju äldre man blir ju lättare blir det att acceptera sig själv som man är, tycker jag, men det finns förstås lite att jobba med också fortfarande. Kul att du svarade 🙂

Leave a Reply

