Bara lite allt möjligt…

Nu är det så himla många som har rekommenderat Jojo Moyes böcker så jag har fallit till föga och reserverat de tre senaste på bibblan. Det faktum att det är mellan 15 och 51 stycken före mig i kön talar väl sitt tydliga språk, så jag ser fram emot att få börja läsa dem så småningom.

Det är underbara vårdagar. Sambon och jag är ypperligt lata; sover till elva, sitter på balkongen och löser korsord, släpar oss ut på promenad. I går kväll gick vi Strandpromenaden runt Stångån. Det var alldeles fantastiskt där nere; människor och hundar, blommor, fågelkvitter och den skira grönskan. Ån var alldeles spegelblank och himlen rosa. Vi satt på en parkbänk och bara satt. Tittade. Insöp allt det vackra, det fridfulla, stillsamma. Och så såg vi små andungar och en sträng and-mamma som förmanade de små med ett vresigt “kvack” när de vågade sig för långt bort från henne.

Yngste sonen är ju hemma på besök och försöker fördela sina gracer så gott det går de här stackars dagarna. I går åt vi smaskigt påskbord tillsammans, sen for han till en kompis. I kväll blir det utgång med andra kompisar och i morgon åker han tillbaka till Norge.

Så har vi det. Det är synd att klaga.

DSCN4562

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Bara lite allt möjligt…

  1. Marie i Skåne says:

    Så härligt det låter. Ni verkar ha funnit er plats och bara njuter. Fortsatt skön helg önskar jag dig!

  2. Bara anna says:

    Mysigt att få ta dagarna som de kommer…..
    Kram

Leave a Reply

