Äntligen!

En av mina kunder kom med ett mystiskt litet paket. Han och hans fru tillverkar egna ljus, och när jag öppnade paketet fanns där ett fint, hjärtformat ljus med ordet “Äntligen!” på.
“Ja”, sa min kund. “Ordet äntligen kan ju betyda så olika i olika situationer och för olika människor, men jag tyckte du skulle ha det här för jag tänkte ‘Äntligen ska jag få gå på massage.’ ” Kan man bli annat än tacksam och glad?DSCN4548

För övrigt är vi friska igen, sambon och jag. Vi sitter på balkongen i solen och har det så himla bra. Förr tyckte jag lite synd om folk när de sa att de suttit på sin balkong, men nu förstår jag dem så väl. Jag påminner mig om ett blogginlägg jag skrev förra våren, när sambon och jag nästan slet livet ur oss med att röja och bränna ris i den enorma trädgården, medan det unga paret i ett nybyggt hus med obefintlig trädgård en bit bort låg vid sin pool och slappade. Nu är det vi som slappar, minsann. Och det med besked. Vi börjar bli riktigt bra på det.

Hoppas ni har en underbar helg i solskenet.

 

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Äntligen!

  1. Marie i Skåne says:

    Vad fint! Både ljuset och gesten. Härligt att höra att ni är friska igen. Ha en bra vecka.

  2. Bara anna says:

    Ja ljus är alltid en uppskattad present, jättegulligt.
    Jag får väl erkänna att jag är en av de där som tycker synd om de som “bara” har en balkong att sitta på men som det så vackert heter; var sak har sin tid, rätt vad det är kanske jag också längtar efter den där balkongen, vem vet…
    Kram!

Leave a Reply

