Lite deppig…

…inte vet jag om det är för att man hinner tänka så mycket när man är sjuk. Orkar inte distrahera sig med en massa saker utan ligger/sitter mest och tänker. Eller om det är för att jag börjar tröttna på att vara sjuk och tycker lite synd om mig själv. Jag brukar i princip aldrig bli smittad av något, men den här gången fick jag så jag teg. Och jag vet, det är bara en simpel influensa som snart är över. Men i alla fall…

I dag känns det rätt deppigt och då längtar jag efter våra barn. Efter hög, smått enerverande musik från yngste sonens rum, efter att äldste sonen driver oss till vansinne genom att låsa in sig på toan i 45 minuter och sen stressar livet ur oss med sina sista-minuten-planer. Efter att bli inropad till yngste sonens rum för att lyssna på hans senaste musikskapelse. Efter att ost, bröd, mjölk, kakor och i stort sett allt ätbart tar slut på en halv dag. För att inte tala om toapappret. Efter erbjudanden om att titta på roliga, intressanta, gripande, musikaliska, häftiga, otäcka klipp på YouTube, efter förslag på ny bra musik, spännande filmer och intressanta dokumentärer. Efter långa, varma kramar, bli gosad med, få utstå kittlings-attacker och att bli lagom respektlöst uppslängd på äldste sonens axel. Att laga mat tillsammans, äta tillsammans, att få titta på dem och känna att fy sjutton, vad jag är stolt över dem och så mycket jag älskar dem.

Så känner jag mig idag.

DSCN4349

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to Lite deppig…

  1. eva says:

    ganska ynklig med andra ord…och du. en influensa är inte så simpel… det är klart att jämför man med cancer så kanske, men man ska ju inte jämföra säger de som är kloka. så då gör vi inte det, och influensa är hemskt på alla sätt o vis och jag hade det för tre veckor sen och blev oxå så där ledsen och saknig på alla sätt o vis…
    jag såg att du läst om taxilandet också, min syster gjorde samma så jag ska tipsa henne om detta.
    du, ta hand om dig o krya nu…

  2. enaningomyoga says:

    Du, jag längtar precis som du. Ibland vill jag bara ha dem hemma och aldrig släppa iväg dem. Mest känns det så när man är liten och ensam och lite sjuk. Eller mycket sjuk. Hoppas du piggar på dig snart och när grabbarna kommer får du krama riktigt ordentligt! Här kommer en kram så länge 🙂

  3. Annette says:

    Chin up mate! Det är ju då det nya livet börjar….mina barn har rört på sig så till den milda grad att världen har vidgats för mig med. Snart är du på glada ben igen, perastiká – det är grekiska och betyder “krya på dig”
    kram så länge

    • carinakinna says:

      Efcharistò, Annette;) Jag vet, det var bara igår jag kände mig så himla gråtmild och ynklig. Känns bättre idag, och nu ska jag till och med hasa ut på en liten promenad i solskenet. Har njutit av de vackra bilderna i din blogg:)
      Kram!

Leave a Reply

