Taxilandet…

Jag följde länge en blogg som heter (eller hette) Taxilandet. Skriven av en ung kvinna, en ung mamma som på det här årets första dag dog i cancer. Hennes texter genomsyrades av en fascinerande visdom och  mognad. Ett jävla anamma av sällan skådat slag, intelligens, humor och en fullkomligt bottenlös kärlek till sin dotter. Hon var noga med att vara anonym i sin blogg. Inga namn, inga bilder. Allt för att skydda dottern och övrig familj, förmodar jag. En riktigt häftig människa.

Igår gick jag in på bloggen för första gången sedan hon dog, vet inte riktigt varför. Men där fanns information om att hon var med i ett tv-program om meningen med livet som sändes den 20/3. Programmet finns att se på svtplay och hon är med mellan 41.50 till 46.30. Fem minuter. Orden fick ett ansikte och en röst. Jag var sorgsen hela resten av dagen igår. Fuck cancer, denna sjukdom som slår fullkomligt hänsynslöst omkring sig. År 2030 tror man att varannan människa kommer att drabbas…

Tack Åsa, för att du delade med dig av dig själv. Jag växte av att läsa dina texter. Inte bara om din kamp mot sjukdomen utan om dig som person. Och oroa dig inte, har Snorpan bara fått en bråkdel av dina gener så lär hon klara sig utmärkt väl i livet.

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

