En härlig premiär…

…blev det idag. Vårens första förmiddagsfika på balkongen, med solen gassande i ansiktet, duvorna hoande (eller vad de nu gör) i träden och på en gren precis bredvid balkongen satt “vår” lilla ekorre och putsade sig.

Vi satt där och gjorde upp planer för balkongen; skaffa hyllor, odla lite grönsaker, blomlådor, en stor kruka med tomater, skaffa sköna stolar osv. Och vet ni, det känns så alldeles lagom mycket att planera för. Inga byggprojekt, inga jättegräsmattor, inga fruktträd att beskära. Men okej, vi får inte se “våra” påskliljor komma upp i rabatterna, inte glädja oss över att andparet säkerligen dyker upp igen, och en massa annat. Men, man väljer och väljer bort och just nu, så här dags i livet, känns en balkong precis perfekt.

I eftermiddag ska vi gå runt Stångån och fika på Åbacka café där det går att sitta ute i trädgården med sin kopp. För övrigt kommer den här helgen att gå i översättningens tecken. Någon minns kanske att sambon och jag planerade att göra något annorlunda den här helgen, men så skramlade det till i inboxen och en översättning blev helgens göromål. Men det är helt ok. I morgon blir det fotoutställning på muséet. Hoppas ni alla har en underbar helg och  njuter av solskenet.

solsken_1202987004_7596746

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to En härlig premiär…

  1. Bara anna says:

    Jag som är ny här blir lite nyfiken på varför ni hamnat i stan efter att ha levt ett liv på landet (om jag förstår det rätt)?

    Ha en skön kväll!

    • carinakinna says:

      Hej Anna,

      Efter ca 20 år på landet så hade barnen blivit stora, hästen gammal och redo att fara till de evigt gröna ängarna, och vi lite trötta på att klippa gräs, skotta snö och allt det där andra. Vi var sugna på förändring, så i somras sålde vi gården och flyttade in till en lägenhet i stan (Linköping). En omställning som heter duga, men vi ångrar oss inte en enda sekund. Allt har sin tid, eller hur?
      Tack detsamma!

  2. eva says:

    jag tycker att det låter som om ni hade en alldeles finfin helg också…Hoppas verkligen det och jag kan tänka mig charmen i att plötsligt planera för något som är övergripbart…som en balkong liksom. ni kommer att kunna plantera, göra fint OCH hinna njuta av det… det är inte ofta man hinner det av en hel trädgård.
    stora kramen!

  3. enaningomyoga says:

    En balkong är underbart och så hanterbart! (Säger jag med 3000 kvm att fixa :))

Leave a Reply

