Det här med inspiration…igen

Efter gårdagens inlägg började jag fundera på vad och vilka som – på olika sätt – inspirerar mig i livet. Det finns ju många olika sorters inspiration, men några exempel dök genast upp i huvudet:

– Mina barn (ja, jag kallar dem så fast de är 20 och 25), som inspirerar mig att lyssna på musik som jag annars per automatik skulle sorterat bort med motivationen att det inte är min sorts musik, och som inspirerar mig att ta till mig mer av den där nya tekniken som jag känner motstånd mot, och att tänka på nya sätt.

– Min sambo som inspirerar mig att vara så ärlig jag någonsin kan i vår relation, och som med sitt sätt att vara inspirerar mig att protestera, klaga och sätta gränser gentemot företeelser runtomkring mig som jag annars på mitt mesiga, snällsvenska sätt skulle tiga om.

– Deltagarna i skrivarcirkeln som med sin humor och kreativa kritik inspirerar mig att skriva bättre.

– LCHF-vänner och andra med annorlunda syn på det här med mat som inspirerar mig att laga mat på annat sätt, hitta nya lösningar i köket och upptäcka att hindren och problemen bara finns inom mig själv.

– Mina kunder som varje dag inspirerar mig att lära mig något nytt om hur vi människor fungerar, både till kropp och själ.

– Ni som väljer att läsa min blogg och som genom att göra det inspirerar mig till att fortsätta skriva, fortsätta försöka formulera mina tankar.

– Fantastiska författare och skribenter av böcker och bloggar som inspirerar mig till att fortsätta försöka utveckla mitt eget skrivande.

– Människor som förverkligar sina drömmar, vad de än består av – åh, vad ni inspirerar mig att fortsätta förverkliga mina!

– Naturen, den undersköna och fantastiska, som genom sin blotta existens inspirerar mig till att inte bara vara människa utan framför allt att vara en del av det hela. Som inspirerar mig att fortsätta utforska mitt släktskap med allt som är och allt som har varit.

– Människor som vågar vara som de är, som inte låtsas, som tänker utanför fack och ramar och som står för det, de inspirerar även mig att vara den jag är.

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Det här med inspiration…igen

  1. J G says:

    Mycket bra Tulle! Tänk om flera medmänniskor i vår omgivning hade din insikt! Kramar!

Leave a Reply

