Mitt jobb…

Idag tänker jag med kärlek på mitt jobb. Ni som känner mig vet ju att jag gillar det jag gör. Att arbeta med människor, att få bidra till förbättrad hälsa och ökat välbefinnande; kan man tänka sig ett mer positivt arbete? Och alla mina kära kunder, som ger mig sitt förtroende och överlämnar sig till mina händer; kan man bli annat än ödmjuk? Dessutom, att få vara sin egen chef, att ha totalt ansvar över sin egen verksamhet; kan man bli annat än ansvarsfull och inspirerad att på allra bästa sätt förvalta sin uppgift?

Dessutom har det blivit ännu bättre sedan jag flyttade verksamheten från Friskhuset och öppnade eget eftersom jag nu kan ha öppet “jämt”. Lättare för kunderna att hitta lämpliga tider, lättare för mig att anpassa mig så det blir bra för alla, inklusive mig själv. Och som grädde på tårtan; jag kan sprida ut kunderna mer så det blir “luft” mellan dem. På så sätt sparar jag mina egna krafter och får chansen att ge alla det där lilla extra. Tycker jag att någon behöver 5-10 minuter längre behandling så finns det utrymme för det utan att nästa kund får sitta och vänta och jag bli stressad.

Jag ville egentligen bara berätta just det; att jag gillar mitt jobb.:)

th

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Mitt jobb…

  1. vimzet says:

    Vilken härlig läsning!!!! 🙂

    Jag kommer att vartefter besöka dig för att få prova på din massage, kan inte tänka mig annat än att den är gudomlig, du är en sån fin människa och ger ut såna fina vibbar!!!

    Kram 🙂

  2. J G says:

    Kul att höra att/när någon gillar sitt jobb. Jag ogillar mitt alltmer. Därför ser jag till att frigöra mig från det vilket även påverkar mig negativt. Det är mitt självklara ansvar mot mig själv istället för att sitta över en kopp kaffe med kollegorna och “spy trasor” över en galen arbetsgivare. Farligt att bli en bitter gammal gubbe endast på grund av ett jobb! Kram

Leave a Reply

