Äntligen!

Det har rått lite bloggtorka på sistone.  Faktum är att det inte händer särskilt mycket i mitt liv just nu, och inte tänker jag några särskilt djupa, omvälvande tankar heller. Men. Vi har äntligen lyckats köpa oss en bil! Det där berömda klicket infann sig igår när vi provkörde den här pärlan:

ViewImage.aspx2Så nu är vi lyckliga ägare till en Renault Megane och hoppas att den kommer att fungera bra. Vi klappade lite på vår gamla trötta Mazda och tackade den för att den varit så tjänstvillig. Speciellt under flytten då den fick dra många, tunga lass. Nu blir det nog bilhimlen för den, i alla fall kommer den bli nedplockad i delar.

Annars då, kanske någon undrar? Jotack, vi fortsätter att vila och njuta av livet. Jag tänker att det här är som en smekmånad ungefär, och snart kommer den gamla rastlösheten att vakna till liv igen. Vårsolen som sken häromdagen drog igång lite av den varan. Samtidigt som det är underbart förstås med värme, blommor och fågelkvitter, så tycker jag fortfarande att vintern är skön och vilsam.

“Saknar du inte att rida?” undrar folk. Nej, det gör jag inte. Kanske i vår och sommar, men inte nu. Jag saknar Caritsa ibland, saknar att rida på henne. Våra galna, vilda ridturer när hon var yngre. Våra terapeutiska ridturer i mina gamla barndomsskogar för några år sen. Våra långsamma promenader det sista året. Det är fortfarande overkligt att hon är död. Jag tänker ibland att hon nog är där ute i L:s stall. Står och hänger i hagen med de andra, blir glad när jag kommer och letar efter något gott i mina fickor. DSCN3940DSCN2480

Nu ska vi ut på en tur i den nya bilen och försöka lära oss vad alla knappar och reglage är till för!

 

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Äntligen!

  1. Marie i Skåne says:

    Så härligt att allt fallit på plats och ni kommit till ro. Hoppas bilen rullar på och att många nya äventyr kan upplevas!

  2. J G says:

    FIn bil!

Leave a Reply

